Pages

Join The Community

Wednesday, May 26, 2010

kepenatan = kepuasan? masalah = punca kegembiraan?

peh arini ku drive dari puchong ke shah alam pergi balik.selalunya mmg malas aku nk drive sebab xtau jalan.tp arini aku drive gak sbb teringin untuk memenatkan diri.ni semua gara2 kawan aku la si muten nih asik cakap bile nk g mandi2.aku pun layankan aje la walaupun duit ade seringgit je dalam poket.lain2 sume aku sebat syiling2 dalam kete yang dah dikutip dalam rumah kelmarin.haish.

aku pernah dengar pepatah,seseorang itu takkan kenal erti kegembiraan jika tak pernah bersedih.orang juga tidak akan mengenal erti kekayaan kalau kita tak pernah miskin(aku dalam kelopok tu ke?aku xkaye kowt tp kdg2 bila tengok diri sendiri balik macam aku ni jenis kurang bersyukur jela kowt)...

aku mula terpikir benda masalah ni punca kegembiraan bila tengok orang menghabiskan masa,duit dan tenaga main game.diorang xdapat pape pun tp tetap rasa xpuas sekiranya xdapat jadi terkuat dalam game tu.xpun xlepas high score.xpun xdapat beli kereta mahal2 dalam need for speed.but at the end,sume tu tahyul semata-mata.tetapi mereka tetap puas berbuat demikian.cuba try paksa mereka berhenti main game tu.uninstall game dia ke.tgk dia marah ke x.mesti marah kan.kenapa nak marah?kita tolong dia kan..bagi mereka hilang masalah sakit kepala sebab xcukup tidur sebab asik main game jek.bende tu sebenarnya masalah kepada mereka,tp mereka tetap gembira dengan kehidupan begitu(aku pun sama je.hehe)..tp kalau pikir2 balik ade betul gak tu,kehidupan memanglah begitu.

cuba kalau hidup ni xde masalah.life are getting boring right.everything seems to be easy.dan manusia akan jadi bosan.so mereka mula lah mencari masalah(atau mungkin lebih dikenali sebagai hobi?).pergi racing ke,main game sampai selagi xlepas high score,selagi tu terus mencuba,tp da dapat high score pun main lagi,dapatkan lagi tinggi.haha.
tu ok lagi,kalau pergi isap dadah ke(alasan awal sebab suka2 boring),pergi cari perempuan ke(perempuan = masalah kan?ntah la tp aku slalu jek dengar orang cakap gitu.).

sebenarnya kalau xde bende2 ni pun tamadun manusia xkan berlangsung.pikir2 la kowt.itulah manusia.mencari masalah untuk diselesaikan untuk mendapat kegembiraan.

macam tu la cerita aku tadi,,belajar berenang,terapung dalam air,bukan cetek airnya.2meter dalamnya tu kalau aku berdiri angkat tangan lurus2 yg lepas atas air tu cuma separuh tapak tangan jek(tau2la wa pnye tggi yg xtinggi ni kan).kepenatan xterhingga 3 4 jam la aku berendam dalam air.asik melawan diri nak bg boleh berenang.buatnya gua mati tadi masuk neraka terus sia2 jek.haha.

kesimpulannya,xmati pun kalau xbuat bende-bende tu.kalau buat mungkin boleh mati adelah.tapi kalau xmati tu kita lagi happy dari xbuat kan?haha.hidup xde masalah agak bosan.dan bak kate heroku ian dury,

only boring people get bored
.so untuk hilangkan bosan.jom carik masalah.hahah.



ini bukan gambar td tp kat sini la wa berenang td.dkat skytrex adventure(bukit cahaya seri alam,shah alam)

0 comments:

Post a Comment