Pages

Join The Community

Wednesday, July 7, 2010

repair dashboard WEKku.

fuuh fuh!(sje je mulekan ayat gini tiru pika) smlm wa gile lame mengadap dashboard gwa.dkat2 8 jam juga membaiki dashboard tuh.pukul 4 petang wa start cabut dashboard tuh,wa terlupe nk tangkap gamba sebelum bende tu keluar dr kete gua tp namenye pun tua kan,proton pulak tuh,,mmg bnde2nye agak kelihatan bodoh la juga kdg2 kan.mmg rapuh dan senang je pecah.tengok nih dashboard aku yg dicabut.sila jangan malu kelik untuk besarkan.



gile banyak pecah sane sini kan?bnde paling sakit aty skali ialah bnde ni rapuh sangat,smpy macam kalo sentuh jek leh pecah(hiperbola sikit), tp wa cabut2 tu pun mmg sebab nk repair kan wa pun repair jela.boleh je nk beli baru set tp mcm lg syok jek kalo leh DIY sendiri(sbenanye terpengaruh ngan blog pika sbb tu saje je nk diy sendiri,haha)..so wa dengan machonye menggunakan gam ini,.



sangat bagus untuk gam plastik,.rating 5bintang diberikan untuk ketahanan yg melampau kerasnye,dan juga tidak menghakis tangan macam gam gajah.hasilnye sangat memberangsangkan,.

mungkin benda ni kelihatan mudah tp serius wa ambik mase 8 jam non-stop buat bnde alah ni.dia lame sebab setiap kali gam,,wa kene keringkan gam tu dgn hairdryer slame setengah jam..paling menyakitkan hati bile tengah masukkan skru,,pastu boleh pecah pulak tempat pemegang skru tuh,kalo patah xpe,ni pecah,,abes nk gam 1-1..

umpama serpihan pasu yang pecah,,aku gam 1-1 sampai jadik pasu balik
.hebat kan.hak2.

xbnyk gamba wa ambik sbb tangan gile kotor mase bancuh gam nih.bnde ni jadik lame sebab stiap kali gam,,kene ambik mase setengah jam nak kering dan keras.tp papepun gam ni mmg keras ler,,rse kukuh je dashboard aku lepas guna gam nih.

hasil daripada dalam.xnmpk so xpe xkemas pun.hehe

buruk xburuk tu sume keje tangan aku lah.kete aku so mmg puas ler diy sendiri sume,,tp mmg layan ler bnde ni jadik lg baik dari sebelumnye(atleast aku xjadi seperti tikus membaiki labunye),

serpihan terakhir aku jmpe dalam kete aku pukul 11.30 mlm.cuba tengok ape yg xcukup kat dashboard sini,,


tadaa.tengok ape yg aku dah tampal(kalo xnmpk tu pendek umo la eh.hak2.)


dan inilah dia ujian ketahanan gam



tengok tangan aku,,pegang kat tempat yg kene gam je tuh.hehe.gamba agak blur sebab tangan gigil aku tengah goyang2kan dashboard tu nk tgk dia tahan ke x.hak2.

setel sume keje pukul 12 lebih..dari pukul 4 lebih.cukup 8 jam.
terus taruk dalam kete balik walaupun gelap.hehe



hasil dia nmpk comot lebih sebab flash kuat.lepas dah pasang jek wa terus dengan prasaan letihnye g mapley memandangkan rakan telah menjemput didepan rumah dan wa terus meninggalkan rumah yang bersepah tu dan hanya mengemas lepas bola tamat.

p/s - lepasni lu org kalo ade bnde2 plastik yg pecah boleh la antar repair kat gwa.hak2.

5 comments:

Keh2.Tgk sape pnye brader la beb.Hak2

huh hebat.. bab gam2 ni mmg saye fail

Post a Comment