Pages

Join The Community

Sunday, February 27, 2011

LG Optimus 3D, Smartphone 3D pertama di dunia?


Tadi siang aku pusing-pusing PC fair yang ada dekat MITC Melaka. Last day arini. Saje jalan-jalan ilangkan boring dan nak ambil bisneskad penjual-penjual yang ade kat sane projek untuk subjek teknoporno(a.k.a tekno usahawan). Pusing-pusing carik gadget yang best. Deal yang paling menarik aku jumpa adalah henfon LG Optimus,ape model yang sebetulnya aku xingat, tapi memang murah,harga lebih kurang 800 je,still guna os android. Agak berkenan tapi nanti bila ada duit lah boleh beli. Setakat sekarang ni cukup lah guna ipod dan henfon nokia xberwarna nih.

Berbalik pada tajuk di atas, aku baru teringat yang LG baru-baru ni ada lancarkan line-up Optimus dorang,,sampai ada keluar masuk nuff lagi. Ada macam2 smartfon LG ni punya rupa,tapi yang paling menarik bagi aku selain dari Optimus Pad,adalah LG Optimus 3D,,

Handphone ini adalah Handphone 3D glasses-free(tidak gunakan spek biru merah) yang pertama di dunia.. Antara features yang menarik pasal handphone ini adalah dia mempunyai 2bijik 5.0mp kamera di belakang. Ya,dia ada 2 bijik camera di belakang,untuk merakam gambar secara 3D. Harga dia pun aku tak tahu berapa sebab aku tak tau la dah masuk pasaran ke belum.



Aku pun xpernah lagi guna LG ni, tapi dari segi spec dia aku rasa antara yang best-best jugak, handphone yang paling high end dalam family LG Optimus. Dia gunakan 1gHz Dual Core dan nVidia Tegra,,aku xpernah try lagi tapi betul-betul kagum dengan spec yang ada.

Video ni pulak demonstrate LG optimus 3D,aku amik kat mane aku xingat aku copy paste je bagi korang tengok. Orait aku nak sambung assignment,.ciao.

0 comments:

Post a Comment